Internet

Projektowanie ulotek, logo, filmy reklamowe – jak stworzyć dobrą kampanię marketingową?

Projektowanie ulotek, logo, filmy reklamowe – jak stworzyć dobrą kampanię marketingową?

Głowisz się i troisz myśląc, o co chodzi, że biznes nie idzie? Powodem może być reklama. Ta nieskuteczna to pieniądz wyrzucony w błoto. Dobra i przemyślana to paliwo napędowe każdego przedsiębiorstwa.

Projektowanie logo, ulotek, filmy promocyjne dla firm – co wybrać by się pokazać?

O promocji firmy należy myśleć już na samym początku rozwijania biznesu. Projektowanie logo firm to jedno z pierwszych kroków, ale kluczowych pod kątem kreacji marki. Logo powinno być z jednej strony proste i łatwe do zapamiętania, a z drugiej charakterystyczne i reprezentujące indywidualny charakter naszego biznesu. Warto pamiętać, że logo jest zamieszczane na wielu materiałach promocyjnych, stąd też musi być tak zaprojektowane, by w prosty i czytelny sposób można było je zamieszczać w różnych miejscach (takich jak plakaty, długopisy, banery, profil Facebookowy, bluzy, dresy, notesy etc.). Logo to znak, który wyróżnia i reprezentuje firmę od początku jej istnienia, dlatego warto mu poświęcić więcej uwagi.

Jak stworzyć kampanię reklamową?

Jak już mamy logo możemy przystąpić do tworzenia kampanii marketingowej. I tutaj nie ma złotych rad dla wszystkich. Bo przemyślana kampania reklamowa budowana jest w oparciu o analizę profilu firmy, usług i produktów. Na początku należy określić grupę docelową, gdzie chcemy dotrzeć z naszą reklamą a także jakie są jej zamierzenia. Co to oznacza w praktyce? Chodzi o to by wiedzieć, kto jest naszym klientem, do kogo chcemy kierować nasze produkty (czy są to osoby młode, starsze, kobiety, mężczyźni, bogaci, biedni etc.). Musimy zastanowić się czy ważny jest dla nas tylko wynik sprzedażowy (czyli realne przełożenie na pieniądz) czy poprzez reklamę chcemy także budować świadomość marki i zaufanie do niej (co w dalszej perspektywie ma również wpływ na wyniki sprzedażowe).

Jak się promować? Projektowanie ulotek, filmy promocyjne czy SEO?

Kolejnym krokiem jest szukanie metod i analizowanie wyników. A metod jest wiele i często można wykorzystywać kilka równocześnie. I tak w przypadku niektórych branż projektowanie ulotek będzie dobrym krokiem, a dla części pieniądzem wyrzuconym w błoto. To co sprawdzi się w przypadku lokalnego fryzjera nie odniesie sukcesu w przypadku firmy o zasięgu krajowym, która trudni się np. sprzedażą ubrań. Filmy promocyjne dla firm mogą być idealnym rozwiązaniem dla osób, które chcą wzmacniać wizerunek przedsiębiorstwa internecie i kierują swój produkt do młodych osób. Przy tworzeniu kampanii możemy skorzystać z form reklamy poprzez Google Ads, zainwestować w pozycjonowanie strony, tworzyć kampanie na Facebooku czy YouTube, stworzyć bloga, w którym będziemy opisywać produkty etc. Metod jest naprawdę wiele. A najważniejsze jest by znaleźć optymalny sposób by przy najmniejszych nakładach finansowy otrzymać najlepszy efekt marketingowy.

Pomocna w realizacji pełnych rozmysłu kampanii marketingowych może być agencja reklamowa. I mimo tego, że nie wykonuje ona usług za darmo, to dzięki jej pracy, nasze pieniądze na reklamę nie będą zmarnowane a efektywnie zainwestowane w pozyskiwanie klientów.

Similar Posts