SEO

Pozycjonowanie sklepów stacjonarnych i internetowych

W świecie opanowanym przez internet zakupy wyglądają już zupełnie inaczej niż dotychczas. Do niedawna zostawialiśmy najwięcej naszych funduszy w sklepach stacjonarnych, teraz jednak, dzięki ogromnej popularności sieci, coraz więcej naszych pieniędzy zostawiamy także w sklepach internetowych. Popularność tego rozwiązania rośnie z roku na rok i fakt ten nie powinien nikogo dziwić. Klienci zwracają uwagę na łatwość robienia zakupów oraz komfort i bezpieczeństwo, podczas gdy przedsiębiorcy zauważają znacznie niższe koszty prowadzenia działalności i większe możliwości dalszego rozwoju. Nie oznacza to jednak, że e-commerce to branża pozbawiona wad. Podstawową jest ogromna konkurencja, przez którą wielu przedsiębiorców nie jest w stanie osiągnąć satysfakcjonujących wyników finansowych pomimo atrakcyjnego asortymentu. Jedyną odpowiedzią na tego typu kłopot jest pozycjonowanie sklepów.

Czym jest pozycjonowanie sklepów?

Pozycjonowanie sklepów to wieloetapowy proces, który polega na poprawie widoczności danej witryny w wyszukiwarce Google. To właśnie za jej pomocą większość internautów przeszukuje sieć za nowymi witrynami, portalami czy właśnie sklepami. Proces samego wyszukiwania jest prosty – internauta wpisuje wybrane przez siebie sformułowanie w formie pytania do pola wyszukiwania w Google. Po wciśnięciu klawisza Enter, algorytm Google przeszuka wszystkie swoje bazy i wyświetli odpowiednie wyniki, które powinny odpowiedzieć na jego zapytanie. Internauta z reguły rzadko zagląda na więcej niż trzecią stronę wyników, dlatego tak ważne jest, aby znaleźć się jak najwyżej.

Pozycjonowanie sklepów w praktyce – efekty

Pozycjonowanie sklepów to bardzo efektywne działanie, które przynosi wiele wymiernych rezultatów ze strony przedsiębiorcy oraz klientów. Warto wśród nich wyróżnić:

  • większą popularność witryny, która wynika z lepszej widoczności strony WWW w sieci;
  • wyższe dochody;
  • lepszy parametr konwersji, współczynnika odrzuceń, czasu spędzonego na stronie czy liczby otwartych podstron na sesję;
  • większą szansę na dalszą ekspansję na kolejne rynki;
  • możliwość sprzedaży towarów bardzo niszowych i rzadko kupowanych;
  • i wiele, wiele innych.

Dzięki pozycjonowaniu można zupełnie zmienić przyszłość swojej działalności.

Czy pozycjonowanie sklepów jest kosztowne?

Wielu przedsiębiorców zastanawia się nad kosztem pozycjonowania. Warto zacząć od tego, że koszt zawsze jest niewspółmiernie niski w stosunku do osiąganych efektów, które mogą zupełnie zmienić sposób prowadzenia działalności i podnieść wyniki finansowe nawet kilkukrotnie. Cena zależy w głównej mierze od oczekiwań oraz rodzaju działalności. Konkurencyjne frazy kluczowe w bardzo popularnych kategoriach są znacznie droższe w pozycjonowaniu niż słowa niszowe i w zasadzie bez konkurencji. W takim przypadku cena pozycjonowania może się okazać jedynie symboliczna.

Komu zlecić pozycjonowanie sklepów?

Pozycjonowanie sklepów to trudny proces, który zawsze powinny wykonywać osoby profesjonalne, które w tej branży są już od wielu lat i mają na swoim koncie setki dotychczasowych sukcesów. Warto skorzystać z usług agencji SEO, które powstały właśnie w celu pozycjonowania sklepów. Tego typu firmy są pewne, dają na swoje usługi pewnego rodzaju gwarancję i podchodzą do swoich klientów w indywidualny sposób.

Similar Posts