Wednesday, January 19th, 2022
SEO

White Hat SEO vs. Black Hat SEO

Każdy właściciel strony internetowej chce, by jego domena była jak najlepiej zoptymalizowana i miała dobre wyniki w rankingu wyszukiwarek. Służą do tego metody wypracowane przez White Hat SEO. Są jednak osoby, które oczekują szybkich rezultatów i stosują metody pozycjonowania niezgodne z polityką Google. Przynosi to odwrotny skutek.

Co to jest White Hat SEO?

White Hat SEO to tzw. technika białego kapelusza. Jest ona zalecana i punktowana przez Google. Wyróżnia ją długoterminowe podejście do optymalizacji domeny. Sprawia to, że budowany serwis jest konkurencyjny i wyróżnia się wysoką jakością. Dobrze zoptymalizowana strona to nie tylko algorytmy i brak kar od Google. Pozycjonowanie zgodne z wytycznymi wyszukiwarek sprawia, że strona jest wartościowa i użyteczna dla użytkowników. Zatem na pierwszym miejscu stawiany jest użytkownik i jego oczekiwania względem odwiedzanej strony, na drugim zaś algorytmy. Innymi słowy, witryna jest udoskonalana po to, by stanowić najlepszą odpowiedź na wpisaną frazę lub zapytanie.
Poznajmy dokładniej, jakie działania wpływają na przyjazne optymalizowanie domeny, które honoruje i zatwierdza Google:
– Content. Unikalne treści, dobrej jakości. Merytoryczne oraz nieprzesycone sztucznie kluczowymi słowami.
– Ułatwienie nawigacji po witrynie, przejrzysta budowa strony.
– Odpowiednia struktura nagłówków oraz tagów (tytuł i opis strony).
– Zadbanie o prędkość ładowania strony i szybkość jej działania.
– Stosowanie odpowiednich słów kluczowych, także słów z tzw. długim ogonem (Long tail keywords).
– Responsywność strony, czyli dopasowanie jej do ekranu innych urządzeń.
– Odpowiednie linkowanie.

Metody czarnego kapelusza, czyli Black Hat SEO

Black Hat SEO stoi w opozycji do omawianego „białego kapelusza”. Przyczyną tego jest rodzaj stosowanych technik w pozycjonowaniu, których zadaniem jest szybkie podniesienie rankingu strony. Są to przeważnie nieczyste zagrywki, za które „niecierpliwa” domena może trafić na listę zablokowanych stron. Wśród takich praktyk wyróżnia się:
– Automatyczny spam w komentarzach.
– Nienaturalne przesycenie treści słowami kluczowymi.
– Maskowanie- Cloaking. Użytkownik widzi dużą rozbieżność pomiędzy informacją w wyszukiwarce, a treścią
prezentowaną na stronie. Drugi sposób maskowania, to inne treści dla robotów i inne dla użytkowników.
– Podstępne przekierowania na domeny, które nie interesują użytkownika.
– Treści kopiowane z innych źródeł i niskiej jakości.
– Ukrywanie na stronie treści. Tekst w kolorze tła lub w rozmiarze 0.
– Manipulowanie linkami, płatne linki, podstrony z backlinkami.

Pozyskiwanie linków z wiarygodnych źródeł pozytywnie wpływa na pozycję domeny. Potrzeba czasu, by zdobyć wartościowe odnośniki. Jednak przyniesie to oczekiwany rezultat. Bądź aktywny na portalach społecznościowych oraz współpracuj z innymi domenami. By coś osiągnąć, niektórzy idą na skróty, inni natomiast długo pracują na swój sukces. Pozycjonowanie strony jest wyzwaniem, ale dla dobrego webmastera lub firmy specjalizującej się w tym, nie jest to czarną magią. A już na pewno nie jest czarnym kapeluszem..