Pozycjonowanie

Jak pozycjonować stronę internetową samemu?

Wiele firm świadczy usługi pozycjonowania stron. Niektóre z nich pobierają za to wysokie opłaty, oferując jednocześnie efekty w postaci wysokich pozycji w wyszukiwarce. Jednak czy pozycjonowanie stron internetowych to naprawdę trudne zadanie? Czy można zająć się tym samemu? A jeśli tak, to od czego zacząć?

Własna strona www kluczem do sukcesu

Pierwszym krokiem będzie informacja o działaniu Twojej strony internetowej. Pamiętaj, że dziś dla Google liczy się przede wszystkim użyteczność treści dla użytkowników. Warto więc na samym początku dokładnie sprawdzić działanie swojej witryny. Jeśli sam nie jesteś w stanie tego zrobić, poproś osobę, która zaprogramowała Ci stronę o takie informacje. Profesjonalne agencje już na etapie projektowania witryny dbają o to, aby była ona przystosowana pod pozycjonowanie, jednak warto to jeszcze raz sprawdzić.

Naucz się pisać teksty SEO

Wyszukiwarka Google działa na podstawie analizy tekstów na stronach. Pozycjonowanie stron internetowych to więc głównie optymalizacja treści na stronie i poza jej granicami. Jeśli nauczysz się pisać w prawidłowy sposób teksty SEO, pozycjonowanie stron będzie dla Ciebie znacznie prostsze. Na co uważać przy tworzeniu treści?

Przede wszystkim na słowa kluczowe. W ich doborze pomogą Ci profesjonalne narzędzia, takie jak Planner Słów Kluczowych od Google Ads, Senuto czy Semstrom. Dobrze również sprawdzić Trendy Google, a także panel dotyczący strony w Google Analytics. Następnie na podstawie wybranych słów stwórz tekst, pamiętając, aby frazy umieszczone były równomiernie w całej treści artykułu.

Słowa kluczowe umieszczaj w:
• tytule publikowanego artykułu;
• poszczególnych nagłówkach różnych rzędów;
• tekście artykułu;
• opisach obrazków;
• opisach meta tekstu: meta title i meta description.

Zadbaj o odnośniki z innych stron

Pozycjonowanie stron internetowych samemu wymaga również pozyskania wartościowych linków. Na szczęście w sieci funkcjonuje wiele narzędzi, które oferują dobór linków w zależności od branży i budżetu firmowego. Artykuły publikowane na stronach zewnętrznych wybieraj pod względem wiarygodności strony oraz miesięcznej ilości odwiedzających. Im więcej osób odwiedzi dany serwis, tym większa szansa, że zobaczą Twój artykuł, przeczytają go i klikną w link, który w nim umieściłeś.