Wednesday, January 19th, 2022

Strategia SEO a znajomość słów kluczowych konkurencji – dwa najprostsze i jednocześnie darmowe sposoby, by odkryć je za darmo

Działania związane z SEO są bardzo ważnym elementem marketingu w Internecie, a jednym z fundamentów pozycjonowania stron jest znajomość odpowiednich słów kluczowych. Powinno się znaleźć między innymi te z nich, na które pozycjonuje swoje strony konkurencja. Jak znaleźć słowa kluczowe używane przez konkurentów w sposób prosty i zarazem darmowy?

Sposób pierwszy – analiza treści konkurentów

Jednym z najprostszych sposobów na znalezienie słów kluczowych, na których pozycjonowanie stron opiera nasza konkurencja, jest po prostu analiza treści przez nią zamieszczanych. Należy zapoznać się z artykułami konkurentów, którym udało się wspiąć na szczyt hierarchii wyników wyszukiwania – najlepiej przeanalizować pierwsze 10 stron.

Analizę zaczyna się od zwrócenia uwagi na nagłówki, a także na lead, czyli krótki wstęp do każdego artykułu, który zazwyczaj ma około 300 znaków. To właśnie w tych miejscach najczęściej używane są słowa kluczowe na każdej dobrze wypozycjonowanej stronie internetowej, gdyż tego wymaga strategia SEO.

Poszukiwanie słów kluczowych konkurentów należy kontynuować, czytając rozmaite artykuły na ich stronie. Bardzo często słowa kluczowe są wytłuszczone, zwłaszcza wtedy, gdy użyte są po raz pierwszy, a więc to również może być wskazówką, na które frazy pozycjonują się rywale.

Sposób drugi – analiza kodu źródłowego strony

Pozycjonowanie stron na odpowiednie słowa kluczowe warto też przeprowadzić, podglądając źródło strony. Źródło strony można wyświetlić, przyciskając prawy klawisz myszy i wybierając tę opcję z menu kontekstowego, a można też użyć skrótu klawiszowego Ctrl + U.

Po tej czynności ukaże się kod źródłowy, w którym trzeba zwrócić uwagę na kilka miejsc, a konkretnie na meta tagi, które znajdują się w sekcji nagłówka strony. Strategiczne są tutaj:

meta tag title – to tutaj występuje główna fraza, na którą pozycjonuje się konkurencja
meta description – są to opisy strony, w których również umieszcza się słowa kluczowe
meta keywords – tag rzadko dziś spotykany, gdyż jego znaczenie dla pozycjonowania stron jest dziś znikome, jednak jeżeli będzie on obecny, również i w nim znajdą się słowa kluczowe

Poszukiwanie słów kluczowych z użyciem tych sposobów jest darmowe, a jednocześnie skuteczne. Doskonale sprawdzi się ono w przypadku mniejszych firm, które posiadają mniejszy budżet i nie mogą sobie pozwolić na użycie bardzo drogich płatnych narzędzi. Strategia SEO zrealizowana w oparciu o wyniki takich poszukiwań będzie miała o wiele większe szanse powodzenia.